Brrr Nederland.. Holanda es muy frío!

5 januari 2010 - Tilburg, Nederland

Hoi allemaal!

Op de eerste plaats: de beste wensen voor 2010! Feliz Año Nuevo!

Wij zijn alweer een weekje op Nederlandse bodem. Intussen zijn we weer wat gewend aan het leventje hier (en de kou), hoewel we in gedachte nog vaak in Zuid-Amerika zitten. Ieder land was uniek op zijn eigen manier, en het reizen was een bijzondere ervaring. Het waren drie onvergetelijke maanden. Omdat we nu druk bezig zijn met het uitzoeken van de foto’s ( 4.283 in totaal, best veel hè!), wanen we ons telkens weer even in Peru, Bolivia en Argentinië.

Zoals beloofd nog een kort verslagje van onze laatste week.
Het was een relaxed weekje. Vanuit “ons” appartement in hartje Palermo hadden we winkels, restaurantjes en parkjes binnen handbereik. Palermo is groen en er rijden weinig auto’s rond: een fijne wijk om te verblijven dus.
Deze laatste week hebben we niet te veel ondernomen, maar vooral van het zonnetje genoten, lekker rondgewandeld en geluierd. Het voelde trouwens best luxe om niet continu onze backpacks meer in en uit te hoeven pakken, en gewoon een eigen keuken en bankstel te hebben. Dat waren we niet meer gewend!
We hebben o.a. nog het graf van Eva Perón bezocht. Eva is een Argentijnse heldin, en beter bekend onder de naam Evita, wat ook wel zoiets als “Evaatje” betekent. Het was verbazingwekkend om te zien hoeveel Argentijnen zich rondom haar graf verzamelden. Ze is nog steeds erg bijzonder voor de Argentijnse bevolking. Daarom was het dringen geblazen om een fotootje te kunnen schieten van haar graf. ;)
Ook zijn we naar de wijk Boca geweest: een arbeiderswijk aan de oude haven met veel vrolijk gekleurde huisjes. Dit levendige volkswijkje staat bekend als “redelijk gevaarlijk”, maar wij hebben hier gezellig rondgeslenterd en niets gevaarlijks meegemaakt. Gelukkig maar. :D
De terugvlucht duurde lang (15 uur), maar het belangrijkst is dat deze reis goed verliep. En toen waren we er ineens. Brrr koud hier!

Ons avontuur zit erop. Wij zijn een hoop indrukken en ervaringen rijker en gaan er nog heeeeel lang van nagenieten.
Tot slot willen wij jullie ontzettend bedanken voor de lieve, gezellige reacties op onze blog. Het was telkens heel leuk wat te horen vanuit Nederland. Bedankt allemaal!
Nou, dit was het dan.

Liefs,
Ivo en Sanne

ps. Onze allerlaatste foto’s zijn te vinden in de map Buenos Aires.

1. Ad:
    6 januari 2010
    Alweer thuis na 3 maanden.Wat een geweldige ervaring voor jullie deze reis.Het was voor mij ook byzonder om dit alles te mogen volgen.Bedankt daarvoor.Hopelijk kom je mij persoonlijk ( mag ook met Ivo!) nog het een en ander vertellen.Je hoeft dan niet ter werken!Groeten Ad
  2. astrid en alex:
    6 januari 2010
    Hee Sanne en Ivo,
    Een overgetelijke en mooie reis hebben jullie gemaakt. De fotos' waren jaloersmakend. Het leuke om te lezen was dat de reis steeds maar mooier werd zodat wij dachten: waar houdt dit op en waarom zijn wij niet waar zij zijn! Het was een feestje om jullie zo van dichtbij te kunnen volgen, ook al was het van achter het beeldscherm.
    En nou weer terug in Nederland waar het gewone leven weer is begonnen en waar het werk lonkt.

Tot slot: we zijn verschrikkelijk blij dat jullie weer gewoon dicht bij ons in de buurt zijn en kijken nu nog uit naar de uitnodigingen voor de foto en filmavonden voor het bekijken van al die 4283 foto's (wel graag koffie/thee, koek en andere lekkertje hapjes en drankjes erbij).
    liefs
    astrid en alex
  3. Dirk Veltman:
    13 januari 2010
    Welkom thuis!

Wanneer gaan we bijkletsen en bier drinken?

gr Dirk